Eurovision 2016 - Teljes a mezőny

Aki már évek óta követi a blogomat, az tudja, hogy az egyik legvártabb eseményem minden évben az Eurovíziós dalfesztivál. Ez idén sem volt másképp. Már a tavalyi év végén megjelent pár dal, aztán szépen lassan beérkezett minden dal és március 14-én teljessé vált a mezőny. Meg kell, hogy mondjam, egyenlőre nem békéltem meg az idei listával. Rengeteg a tucatdal, mindenki angolul énekel szinte és idén néhol a hangi adottságokat sem vették figyelembe. Az alábbiakban minden dalt meghallgathattok, lejjebb pedig értékelek is néhányat.




Mivel tavaly Måns Zelmerlöw Heroes című dala nyerte meg az Eurovíziós dalfesztivált, így idén Svédország nyerte el a jogot, hogy megtartsák a 61. Dalversenyt. Meglepetésre viszont nem a 2013-es helyszínen Malmö-ben rendezik meg, hanem a fővárosé, Stockholmé lett a megtiszteltetést, hogy otthont adjon az Eurovíziónak. Május 10-én az első elődöntő, 12-én a második és 14-én pedig már a verseny lesz soron. Összesen 43 ország vesz részt az idei versenyben és a tavalyi meglepetésvendég idén is esélyt kapott, aminek már kevésbé örülök, de nem hiszem, hogy sokat tehetünk Ausztrália indulása ellen. Szeretem őket, tény és való, hogy több évtizede követik végig a versenyt, de még mindig nem Európai ország. Igaz, hogy erős a daluk, de nem hiszem, hogy egy esetleges győzelemtől tartanunk kéne. Aki viszont nagy esélyese az idei versenynek az előzetes visszhangok és szavazások alapján az Oroszország, Ciprus, Ausztria, Franciaország és nagy meglepetésünkre idén is erősnek tartják a magyarokat, így mi is ott vagyunk egyenlőre a lista éllovasai között. Kérdés, hogy ez idén mire lesz elég. Személy szerint nagyon megkedveltem Freddie dalát és komoly vetélytársnak tartom a többi ország számára. 

Személyes kedvencem eddig Oroszország, Franciaország, Ausztrália és tőlem nem túl megszokottan Magyarország is. Még ismerkedem a dalokkal és még abban a fázisban vagyok, hogy minden változhat a versenyig, hogy kinek szurkolok valójában. 

Sajnos idén nem bővelkedünk túl sok jó dalban, legalábbis ezt vettem észre. Ausztria nekem értelmetlen, hogy miért is egy francia dallal indulnak, ráadásul szegény lánynak annyi hangja sincs, hogy a hangszerek mögül kihallatszódjon. Spanyolország ismét nagy csalódás számomra, Svédországról nem is beszélve, tényleg csak kétévente találnak valakit, aki képes képviselni őket. Angliáról és a két tinisrácról ne is beszéljünk, mert még viccnek is rosszak, San Marino meg továbbra sem értem, hogy olyan kevés emberből miért is próbálkozik még mindig? Görögországgal még barátkozom, de nem olyan vészesek, bár nem is az igazi megszokott stílus és minőség. 

Ahogy már említettem régebben, idén nem írok minden dalról külön kritikát, de ha esetleg lenne olyan, akiről szívesen olvasnátok, írjátok meg kommentben vagy chatben és teljesítem a kéréseket. Kíváncsi vagyok a ti véleményetekre is. Hallgassatok bele a dalokba a linkre kattintva és írjátok meg kik eddig a kedvenceitek és kik azok, akik feleslegesen is indulnak el az idei versenyen?

1 megjegyzés:

  1. Az én kedvenceimről itt olvashatsz: https://tundyirasok.wordpress.com/2016/03/12/eurovizios-dalfesztival-2016/

    VálaszTörlés

Rólam

Rólam
Üdv kedves idegen! Ez az oldal a kritikák világába reppent téged, ahol találsz véleményt sorozatokról, filmekről, zenékről és könyvekről is. Emellett napi szinten osztok meg bulvárhíreket és egyéb gondolatokat. Ha kíváncsi vagy a véleményemre, akkor tarts velem! click here →

Látogatók

Cikkajánló

Kiemelt bejegyzés

Eurovision 2018 - Mennyi esélye van az AWS-nek?

Már közel két hónapja annak, hogy eldőlt ki képviseli hazánkat az idei Eurovíziós dalfesztiválon. A lisszaboni elődöntőre az AWS-t küldték ...