10 évvel ezelőtti kedvenc sorozatok

Szalad az idő és öregszem. Igaz, még mindig közelebb vagyok a születésemhez, mint a nyugdíjhoz, de értitek a lényeget. Épp az imént találtam szembe magamat pár olyan poszterrel, amelyeken korábbi kedvenceim szerepeltek. Ez ihlette ezt a cikket is, így elhoztam nektek a tíz évvel ezelőtti listámat azokról a szériákról, amikért akkor odavoltam.


Aki régóta követi az oldalt, az tudja, hogy hatalmas szappanopera rajongó voltam. Nem is csoda, hogy két sorozat is ebbe a kategóriába tartozik. A Csacska angyal több, mint tíz éve került bemutatásra, a mai fiatalok pedig már nem is emlékeznek rá. Hasonlóan a Violettához, ennek is hatalmas visszhangja volt. Napiban adták a tévében, akkor még internettel is csak kevesen rendelkeztek. Emlékszem, mindig rohantam haza, hogy megtudjam mi lesz Flor és Fede, illetve a második évadban a lány és a Jégcsap szerelmének sorsa. Meglepetést okozott minden egyes epizód, persze ma már máshogy érintene, de kellemes érzés visszaemlékezni. A zenékkel együtt imádtam minden egyes percét és megmondom őszintén, a mai napig emlékszem az összes dalszövegre. A Floricientának köszönhetően ismertem meg Lali Esposítot is, aki a mai napig a kedvenc spanyol előadóm Shakira mellett. 


A másik hasonló kaliberű szappanopera tíz évvel ezelőttről a Te vagy az életem. Natalia Oreiron nőttem fel, hiszen a Vad angyal a mai napig a kedvenc szappanoperám. Tudom, hogy erős túlzás az is, illetve a Sos mi vida is, ám én egyszerűen imádtam. Talán az utolsó olyan széria a műfajban, ami már nem volt ennyire felpumpláva drámailag. Monita és Martin hasonlóan Ivohoz és Milihez és a legtöbb spanyol sorozathoz, a szegény-gazdag párosítást mutatja be hatszáz részen keresztül. Najó, még háromszáz sem volt, de így is erőteljesen elhúzták a sztorit. Azóta már többször végignéztem, köszönhetően annak, hogy ez már az internettel együtt került a köztudatba idehaza, így minden részt és jelentet megtalálni youtuben. 
Sokkoló látni azt is, hogy a két sorozat között 6-7 év telt el, mégis mennyit változtak a színészek. Bevallom őszintén, a Te vagy az életem koncepciója sokkal jobban megfogott, de mégiscsak a Muneca Brava az örök favorit.


Térjünk át az amerikai sorozatokra. Az első és örök mindenek előtt a Bűbájos boszorkák. Melyik huszonéves ne ismerné a Halliwellek történetét? Prue, Piper és Phoebe a három boszorkány, akik megmentik a világot az összes gonosz démontól, varloktól és gonosz boszorkánytól. Később Prue távozott és Paige vette át a helyét Rose McGowan alakításában. A forrás, a sivár és egyéb lények visszatérő szereplők voltak a hét évad során, ezzel folyamatos körben tartva a történetet. Az utolsó évadok talán túlzásnak is mondhatóak, de mivel első körben csak néhány részt láttam, nem tűnt fel, hogy romlana a minőség. Később, amikor még számítógépen újra tudtam nézni, csak még jobban megkedveltem és a mai napig nézem, ha adják a tévében. Jelenleg azt hiszem több adón is figyelemmel lehet követni a három lány sztoriját.


A Hetedik mennyország neve senki számára nem lehet ismeretlen. A Camden család története éveken keresztül volt képernyőn, olyannyira, hogy az utolsó évadra már csak nagyon kevés színész tűnt fel. Ez is mutatta, hogy akkor már nem nézők, hanem ők is unták az egészet. A 11. szezon amolyan "nesze semmi, fogd meg jól" volt már a készítők részéről. Számomra a tizedik évaddal lezárul az egész sorozat, hiszen az utolsó részben megvolt minden, amire szükségünk volt nekünk nézőknek.
De térjünk vissza a lényegre. Eredetileg öt gyermekkel és a két felnőttel indult el a sztori, amelyet tíz részesre terveztek, csakhogy akkora sikere volt, hogy azonnal berendelték az első évadot. A lelkészről és a családjáról szóló történet számos túlzást mutatott be, ám annál érdekesebb témákat vett elő, amelyet részről-részre szépen ki is veséztek. Itt indult be Jessica Biel karrierje, illetve Tyler Hoechlin is itt debütált első komolyabb szerepében. A többiek az évek során eltünedeztek, a színészek mégis egymást tartják második családjuknak. Olyannira, hogy Beverly (Lucy), Mackenzie (Ruthy) és Jessica (Mary) folyamatosan tartják a kapcsolatot, előbbi kettő volt Jessica koszorúslánya is a Justin Timberlake-kel közös esküvőjükön. Sajnos a sorozatot pár éve beárnyékolta Stephen zaklatásos botránya, amire a mai napig nincsenek bizonyítékok, ám akkoriban több országban is levették az összes csatornáról a sorozatot.


Talán a H2O című szériára már többetek emlékszik. Rikki, Cleo és Emma története egy sziget barlangjában kezdődött, ahol egy éjszaka alatt megváltozott az életük. A sellők története három évadon keresztül volt a Disney csatorna képernyőjén, ahol az utolsó szezonba Emma távozott, és Bella vette át a helyét. Phoebe Tonkin és Claire Holt neve sokatok számára ismerős lehet, hiszen évekkel ezelőtt szerepet kaptak a The Vampire Diaries című amerikai sorozatban. Sokáig reménykedtem, hogy nem tűnnek el a süllyesztőben, de álmomban sem gondoltam, hogy végül a Vámpírnaplókban kötnek ki. A lányok azóta a The Originals táborát erősítik, amelynek idén ér véget a története.
Maga a H2O örök kedvenc marad, hiszen csajos, bohókás és vidám történet. Természetesen drámai elemeket is tartalmazott, például a szerelemben, vagy épp amikor a Föld megmentésén volt a sor. 


Óóó, a Gilmore lányok. Nem tudnék dönteni a Szívek szállodája és a bűbájosok között. Más kérdés, hogy két külön műfaj, mégis imádtam mindegyiket. Szerencsére a szinkron tökéletesen visszaadta a hangulatot, így a mai napig csak így nézem újra a részeket. Amikor kiderült, hogy érkezik a folytatás, szerintem állva tapsoltam az utca közepén. Mindig hiányoltam a lezárást, hiszen nem kaptam meg azt, amire vágytam. Igaz, hogy a négy részes évszakos évad sem volt az igazi, mégis egy kis megnyugvást nyújtott a készítőktől. 
A kisvárosi élet a mai napig vonz, nem véletlen, hogy a Hart of dixie is az egyik kedvencem. Mindenki ismer mindenkit, számos humoros jelenetnek lehetünk tanúi, nem is beszélve a remek színészekről. Lauren és Alexis a hátukon vitték a szériát, és szerencsére itt nem voltak kevésbé szerethető vagy gyengébb színészek sem. 

Hirtelen ez az hat sorozat jutott eszembe, amelyet megosztanék veletek. Emellett természetesen megannyit néztem a tévében, hiszen a Dr. House-tól elkezdve a Smallville-n át a Hősökön keresztül számos szériát követtem figyelemmel. Bár a felsoroltak mindegyike a mai napig a kedvencem és bármikor meg tudnék belőlük nézni egy-egy részt. Ezek még abban az időben készültek, amikor nem volt millió, hanem egy, de ott úgymond a minőségre mentek rá. A nosztalgia faktor megvolt és talán bele is vágok valamelyikbe a hétvégén. 

Ismeritek bármelyiket a fentiek közül? Ti milyen sorozatokat néztetek tíz éve?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rólam

Rólam
Üdv kedves idegen! Ez az oldal a kritikák világába reppent téged, ahol találsz véleményt sorozatokról, filmekről, zenékről és könyvekről is. Emellett napi szinten osztok meg bulvárhíreket és egyéb gondolatokat. Ha kíváncsi vagy a véleményemre, akkor tarts velem! click here →

Látogatók

Cikkajánló

Kiemelt bejegyzés

Eurovision 2018 - Mennyi esélye van az AWS-nek?

Már közel két hónapja annak, hogy eldőlt ki képviseli hazánkat az idei Eurovíziós dalfesztiválon. A lisszaboni elődöntőre az AWS-t küldték ...