Az 5 legjobb dolog az olvasásban

Ha ezt a cikket meglátná egy családtagom vagy egy ismerősöm, akkor felkapná a fejét, hogy ez most komoly? Bizony az. Tudniillik én körülbelül 18-19 éves koromig csak akkor nyúltam könyvhöz, ha le kellett törölni a polcot és útban volt, vagy anyukám felolvastatta velem a kötelező olvasmányt. Nem vagyok egyikre sem büszke, de ezek után másképp alakult az élet és megszerettem az olvasást. Emlékeim sincsenek arról, hogy melyik művel kezdtem el ezt a tevékenységet, de biztos jó lehetett, ha a mai nappal bezárólag kivégeztem saccperkábé 70-80 alkotást. Igaz, ami igaz, egyik sem szépirodalmi vagy épp történelmi jellegű volt, hiszen azok a mai napig nem kötnek le.
Nade lássuk, hogy melyik az az öt dolog, amiért még mindig kitartok a könyvek mellett.

  • Szókincs
Nekem ez volt a legfontosabb. Mikor elkezdtem a blogot, még csak pár művön rágtam át magamat. Azóta ez a szám már jócskán megnövekedett, ami már a szókincsemből és a kifejezőképességemből is látszik. Sokáig gondot okozott a szóismétlés, mint olyan, vagy éppen a mondatok összefüggéstelen egymás után dobálása. Néha visszanézem a régebbi kritikákat és megmondom őszintén, nem véletlenül nem törlöm ki. Jó látni, hová fejlődtem és az is én voltam. Miért tűntessem el a világhálóról?

  • Tél? Tavasz? Nyár? Ősz?
A könyvnek mindegy és az olvasónak is. Az egészben az a legjobb, hogy bármikor előkaphatod kedvenc kötetedet és belemélyedhetsz a világába. Nyáron a gyönyörű napsütés és a strand segít átszellemülni, a hűvösebb napokon pedig a tea, a takaró és a puha meleg ágy lendíti az embert a betűk világába. Úgy vélem, ha mindegyik évszakban elolvasol egy adott művet, minden alkalommal mást fedezel fel benne, hiszen a hangulatod is más egy szép napos júliusi délután, mint egy borús novemberi vasárnap.

  • Utazás és zenehallgatás
Olvasás közben megannyi dolgot lehet csinálni. Bár én legtöbb alkalommal csendben egy teával a kezemben szoktam az új kedvenc időtöltésemnek hódolni, tény, hogy egy-egy utazás alkalmával jócskán lerövidülhet az idő. Nem egyszer történt velem, hogy hazafelé tartottam a kollégiumból és a két és fél órás út csak úgy elsuhant mellettem. Miért? Mert egy remek alkotást tarthattam a kezemben és annyira lefoglalt, hogy majdnem átszállni is elfelejtettem a vonaton. Ne nevess! Tényleg megtörtént.

  • Magány? Ugyanmár!
Egy könyvvel a kezedben sosem érzed magad egyedül. Komolyan! Próbáld csak ki! Ha olvasol, a szereplők mellett érzed magad. Mintha te is eggyé válnál a történettel. A lapok segítenek nem azt érezni a depressziós vagy épp magányos időszakban, hogy egyedül vagy a világban. Pedig tudod, hogy nincs így, csak éppen az adott napon, az adott pillanatban ez valahogy mégis bekúszik a fejedbe. Felejtsd el és kapcsolj ki! A legjobb dolog az olvasásban, hogy ellazít és megnyugtat. (Persze, ha nem horrort vagy épp thrillert olvas az ember, az engem sem nyugtatna meg.) 

  • Fejleszti a kreativítást
Minden egyes alkalommal, amikor olvasok, újabbnál újabb dolgok jutnak eszembe a folytatással kapcsolatban. Fejben mindig elképzelem, milyen lenne egy adott alkotás következő kötete. De nem csak ilyesféleképp fejleszti a kreativításunkat. Gondoljunk csak bele, hogy mennyi új élménnyel leszünk gazdagabbak 300-400 oldal után. Egy új világot, egy új várost, egy új történetet ismerhettünk meg, ami mindig csak hozzátesz a tudásunkhoz. Mindegy, hogy az egy történelmi, egy irodalmi, egy ismeretterjesztő, egy dráma, egy thriller vagy épp akár csak egy romantikus regény. Ezek mind-mind segítenek a kifejezőképességünkben és a kreatív gondolkodásunkban.

Persze emellett megannyi előnye van, ha valaki a kezébe vesz egy csodát. Javul az ember helyesírása, inspirációt gyűjthetünk belőle, fejlődünk, tanulunk és akár jobban megismerhetjük önamgunkat. Nekem ez az öt pont, ami a legfontosabb az olvasásban. Ti mit szerettek benne a legjobban? Van esetleg kedven írótok vagy könyvetek?

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jól összefoglaltad az olvasás örömeit! A bejegyzésedet is ÖRÖMMEL olvastam! :)
    plot twist: régen én is ilyen voltam mint te, alig olvastam, jelenleg az egyetemen magyar szakon tanulok :D :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Arról ne is beszéljünk, hogy világ életemben messze álltam az irodalomtól. Mondjuk most is így van, de legalább tudok választékosan beszélni vagy épp írni. Emlékszem, hogy mindig küzdöttem a jobb jegyért, de sose akart menni, csak a versmondás miatt nem voltak szürnyű jegyeim minden évben. :D
      Köszi a véleményt! Örülök, hogy szívesen olvastad! :)

      Törlés

Rólam

Rólam
Üdv kedves idegen! Ez az oldal a kritikák világába reppent téged, ahol találsz véleményt sorozatokról, filmekről, zenékről és könyvekről is. Emellett napi szinten osztok meg bulvárhíreket és egyéb gondolatokat. Ha kíváncsi vagy a véleményemre, akkor tarts velem! click here →

Látogatók

Cikkajánló

Kiemelt bejegyzés

Eurovision 2018 - Mennyi esélye van az AWS-nek?

Már közel két hónapja annak, hogy eldőlt ki képviseli hazánkat az idei Eurovíziós dalfesztiválon. A lisszaboni elődöntőre az AWS-t küldték ...