Fifty Shades of Darker (2017)

Az első rész után annyira akartam, hogy legalább a következő jóra sikerüljön, hiszen a könyvben már voltak események, nem is kevés. Tévedtem. Sem a színészek, sem a készítők nem fejlődtek fel oda, hogy egy normális mozit készítsenek a Fifty Shades of Darkerből. Nem mondom, hogy nézhetetlen volt, de ha egyszer megnézed, annyi pont elég lesz belőle.


Még mindig nem a történettel van a gond, annak ellenére, hogy ez az egész kicsit sem a valóságot írja le. Egyszerűen a film készítési módjával a és a színészek kiválasztásával volt itt a gond. Dakota Johnson, apuci pici lánya, aki könnyen megkapott mindent, ami ahhoz kellett, hogy itt szerepeljen. Ítéljetek el, de én azt mondom, hogy messze nem közelítette meg Ana karakterét, egyszerűen nem volt ide való. Bár tény, hogy felfejlődött egy kicsit az első részhez viszonyítva, főleg a film elején. Komolyan, még meg is mosolyogtatott az első 50 perc.

Nem csak vele volt a baj. Ott van nekünk a másik főszereplő, a csodás Jamie Dornan személyében. Az első részben sem voltam vele elégedett, de, amit itt művelt, az kritikán aluli. Pár jelenettől eltekintve semmi arckifejezése nem volt. Egyszerűen nem ért fel Christian karakteréhez. Nem mondhatom, hogy nem tud színészkedni, hiszen láttam már korábbi alkotásait, de ez egyszerűen borzalmas volt. Aki olvasta a könyvet, tudja, hogy milyen. Mit és miért tesz és, hogy vannak érzelmei. Jamie ezt kicsit sem adta át, egyszerűen nem tudtam elképzelni, hogy Christiant látom a képernyőn.


A másik fő probléma - a színészek játékán kívül - hogy a mellékkarakterek dísznek is rosszak voltak a film során. Ami az egészben a legrosszabb volt, hogy ők legalább tudtak is volna játszani, legalábbis egy részük. Nem értem, hogy minek rakták bele egyáltalán Mia-t, Kate-t, Jack-et. Maximum 10 perc, ha elment velük, szinte végig Ana meg Christian szexjeleneteit meg őrlődéseit néztük. 

A vágásról meg ne is beszéljük. Van egy adott konfliktus, majd két perc alatt megoldjuk, szex és hirtelen már a következő napon találjuk magunkat. A logikus felépítéssel nem volt baj, mondhatnám, hogy ez a történetnek köszönhető, de persze az sem egy nagy zsenialitás. Ez az egész ugrándozás, ami végigkísért a filmen minket, nagyon zavaró volt. Mire azt mondhattam, hogy 'jé, egy jó kis jelenet', addigra már vége is és minden csak egy fél perces valamivel volt lezárva. Vehetnénk példának a film utolsó jeleneteit, amikor Ana leöntötte Mrs. Robinsont, Christian kiakadt két mondat erejéig, majd jött anyu, aki szintén mondott két mondatot és már vége is. Az egészet lezavarták két perc alatt, majd nem néztük meg, ahogy Grace és a fia beszélgetnek róla, rögtön kikötöttünk a fiú régi szobájában, ahonnan elvitte Anát a kis kerti házba, hogy eljegyezhesse. Mindezt megint két percben. 


Ezért is mondom azt, hogy a film eleje nézhető, vicces és még egész jónak is mondható. Újra összejönnek, megismerik egymást, csinálnak hétköznapi dolgokat, aztán a közepe fele elkezdődik az folytonos ugrálás, amibe a fejem is belefájdult. Aki nem olvasta el a könyvet, szerintem az ég világon semmit nem ért a filmekből és csak egy zagyva valamit lát, amit nem tud sehova sem tenni. Már az első rész is ilyen volt, sokan írták, hogy könyv nélkül be ne merjünk menni a moziba, mert fogalmunk sem lesz arról, hogy ki is ez a Christian, arról meg végképp, hogy mindezt miért teszi. Az Elenás sztorit ott legalább hosszan ecsetelték, itt volt vagy három perce a színésznőnek és kifújt.

Arról már nem is merek beszélni, hogy elvileg ez a Sötét ötven árnyalata, de semmi sötétséget nem véltem felfedezni. Sőt, jobban "élveztem", mint az első részt. Komolyan, voltak benne vicces dolgok, ami nem feltétlenül a történet miatt volt, hanem a röhejes játék okaként, de mégis élveztem. Főleg a már említett első 50 percet.

Ha kívülállóként nézem, aki nem ismeri az egész sztorit, akkor kérdezem én! Hogy a fenébe mondhatott Ana igent a pasinak? Mi alapján? Nem láttam semmi olyan jelenetet sem, ami miatt azt mondanám, hogy igen, ez a pasi kell neki. Jó választás. Menjen csak hozzá! De nem, semmi ilyen nem volt és nem bírom megérteni, hogy gondolták, hogy ebbe a nézők bele tudják élni magukat? egy kapcsolat bizalmon alapul, amit véleményem szerint Mr. Grey még csak félig sem szerezett vissza a második rész során.

Értékelés: 10/5. Ha nem lettek volna ezek a folyamatos jelenetváltások a film második felében, akkor még azt mondom, hogy nézhetőnek tekintem a mozit, de így csak egy közepesre tartom, azt is csak az első felének köszönheti. Maradok és megnézem majd a jövőre megjelenő befejező epizódot, de véleményem szerint, ennyi bőven is elég lesz ebből a történetből.

2 megjegyzés:

  1. Én a könyvet nem olvastam, viszont filmbe láttam... Az első után megakartam nézni a másodikat is, és hát igen meg is néztem, viszont nekem se nyerte el a tetszésemet, valahogy már sok volt ez a szex jelenet, és nem tudom, de látszott, hogy nagyon megvan játszva... És lehet, hogy előtte jó lett volna a könyvet elolvasni,hogy jobban megértsem, és szeressem, de én azt hallottam róla, hogy nem valami jók úgyhogy inkább neki se kezdtem...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A könyv még olvashatónak mondható. Semmivel sem rosszabb, mint bármelyik hagyományos piros pöttyös akár. Át kell lapozni az izgi szexjeleneteket és minden ok. :D

      Törlés

Rólam

Rólam
Üdv kedves idegen! Ez az oldal a kritikák világába reppent téged, ahol találsz véleményt sorozatokról, filmekről, zenékről és könyvekről is. Emellett napi szinten osztok meg bulvárhíreket és egyéb gondolatokat. Ha kíváncsi vagy a véleményemre, akkor tarts velem! click here →

Látogatók

Cikkajánló

Kiemelt bejegyzés

Eurovision 2018 - Mennyi esélye van az AWS-nek?

Már közel két hónapja annak, hogy eldőlt ki képviseli hazánkat az idei Eurovíziós dalfesztiválon. A lisszaboni elődöntőre az AWS-t küldték ...