Forma 1 - 2013

Bár általában sorozatokról, filmekről és néha zenéről írok kritikát, egyre jobban böki a csőrömet az, ami mostanában megy a Forma 1-es mezőnyben. Bár nem tudom kívülállóként nézni a dolgokat, ugyanis nekem is van kedvencem és pont vele és a többiekkel kapcsolatban vannak fenntartásaim. Nem tudom, hogy ti mennyire emlékeztek a Schumis időkre, én még tisztán, főleg a végére. Nem szerettem őt, de még ő is tisztességesebb volt, mint a Vettel, ráadásul nem is volt ennyire nagyképű. Bár legjobban ő idegesít, mégis van több olyan versenyző is, aki vagy nagyon meg van tolva, vagy szegényt elnyomják.




Két top csapat van, akik állandóan egymást szidják, illetve a másikakat, mégis ugyanazt csinálják, mint a másik. Ott van a Red Bull. Ők voltak azok, akik a legjobban fel voltak háborodva a Merci tesztjén, erre tessék, ők is tesztelnek egy röpke 1000 km-t. Oké, hogy nem mostani autóval és tesztpilótával történik meg az eset a jövő héten, de itt nem is ez a lényeg, hanem eddig ezeket szidták, erre most ugyanazt elkövetik. Akkor most ki is a hülye? Hát nem a Merci, akik "csak" az év közben tesztet bukták el vele.

A másik meg a Ferrari. Mivel elárulom, Alonso fan vagyok, így eléggé máshogy látom a dolgot, de abban én is egyet értek, hogy Alonso meg van tolva, szegény Massát pl. a mostani futamon is elsüllyesztették. Oké, hogy nem a legerősebb mostanában, de azért nem kéne vele ezt a szemétséget elkövetni. Az meg kész vicc, hogy Kimi érkezne a helyére. Azt is tudja mindenki, hogy Alonso eléggé gyorsan felkapja a vizet, hiszen spanyol, a Kimi viszont egy nyugodt ember, de belőle sem lesz másodszámú, ami minden csapatnál megvan, ha kimondják, ha nem. Kimi közölni fogja a verseny közben, ha a Massa helyében lenne, hogy ő márpedig nem engedi el Alonsot és hagyják békén, hiszen ismerjük. Mindig ezt teszi nem? Nem is lehet ezért őt bántani, hiszen ilyen, de akkor ne rakják be egy olyan mellé, aki ezt nem viseli el. Hülki az, aki oda való Alonso mellé, az elején tuti, hogy jó pilóta lenne és úgysem merne semmit sem szólni, mert még meg lenne szeppenve, így is segíthetné Alonsot.

Vannak még csapatok, ahol káosz van. Ott a Merci, akiknél van két erős pilóta, akik szeretik egymást, mégis mindig valami hiba csúszik a dologba. Bár Hamilton is belejött az ottani versenyzésbe, még mindig nem az igazi. Náluk is van csapatsorrend, szerintem Hamilton-Rosberg sorrendben, de náluk ez nem mutatkozik, mert valahogy mindig messze kerülnek egymástól, ráadásul nincsenek is abban a helyzetben, hogy érdemes legyen bármit is tenni, hiszen nincsenek versenyben a VB-ért.


A Vettel-Alonso csata megvan lassan 3 éve. Alonso harcol, de nincs a segge alatt egy olyan jó autó, mint a Vettelé alatt, ami frusztrálja és állandóan olyat mond, amit nem kéne. A Vettelnek szintén nagy a szája, de soha nem mond igazat. Nagyképű is ráadásul. Próbálja azt mutatni, hogy ő a tökély, de sokan látják ennek ellenkezőjét, lásd mostanában a futamok végén kifütyülik, ami nem azért van, mert ő jó vagy éppen nem, hanem, mert azt hiszi mindenki, hogy tehetséges, amiben lehet valami igazság, de nem sok, hiszen nem nagyon siekrült neki még úgy jó helyen végeznie, hogy ne lett volna alatta egy nagyon jól összerakott autó.
Az Alonso más tészta. Ő is mond dolgokat, ami miatt az ember azt hihetné, hogy nagyképű, de ő csak oroszlán és spanyol. Egyszerű a magyarázat. Ő volt az és most is az, akinek mindegy, hogy rossz vagy jó autó, ő akkor is mindegyikkel ott van az élen és bár neki nincs annyi VB-je, mégis többre értékelik.

Az viszont sajnálatos, még akkor is, ha én is állandóan szidom a Vettelet ezért meg azért, hogy folyton Vettel-Alonso fanháború van. Oké, mindegyiküknek megvan a hibája, de úgy gondolom, hogy mindenki a sajátját szeresse és a másikkal ne foglalkozzon, én is próbálom, hogy ne olvassak a Vettel után, hogy mi is van vele és csak arra koncentrálni, hogy az Alonso hol van.

Várom a ti véleményeteket! Ki az, aki egyetért velem? Ki az, aki nem? Van olyan esetleg, aki csak nézi a műsort és nem érdekli, hogy mi folyik a háttérben?

11 megjegyzés:

  1. Egyrészt ihletet adtál, hogy majd én is kielemezgessem a Forma 1 idei szezonját, de most nem erről fogok beszélni, mert engem tökéletesen felhúztál. Utálom azt a szöveget, hogy ha nem lenne a jó autó Vettel alatt sehol sem lenne meg, hogy nagyképű. Vettel egy jó pilóta, viszont tény és való, hogyha nem lenne Adrian Newey a csapatnál a Red Bull nem lenne öt lépéssel előrébb, de Seb mindössze 18 évesen egy gyengébb autóval élete első versenyén pontot szerzett, 21 évesen egy kis csapatnál, a Toro Rossonál megszerezte élete első futamgyőzelmét és abban a három évben gyűjtögette a tapasztalatokat és a pontokat. Aztán a Red Bullal megütötte a főnyereményt, meg gyakorlatilag ő tornázta fel a csapatot, hisz sokáig sehol sem voltak. Aztán 2010-ben önerőből és a véletlennek köszönhetően lett világbajnok. Csak hát az a probléma, hogy 2011-ben simán nyertek, mert tökéletes lett az autó. Azért azt az autót vezetni is tudni kell. Mert lásd Webber nagyon sok mindent nem csinál. Szóval szerintem érthető ez a rész. Viszont a nagyképűség sem igaz, mert ezt Alonso-ra is rá lehet mondani, hisz neki is vannak olyan nyilatkozatai. Oké, magabiztos, de korántsem nagyképűség, hisz van benne alázat, hisz futamgyőzelem vagy egyéb siker után mit mond rádión, ezerrel hálálkodik a csapatnak, csak mindenkit zavar a magabiztos feje, hát persze, hogy az amikor jó kocsija van és háromszoros VB-győztes, ennyi egója lehet az embernek, viszont Seb azért földhöz ragadt ember, nincs elszállva, csak minden győzelmének úgy örül, mint egy gyerek. Amúgy hozzáteszem én nem utálom Alonsot, bírom őt, csak a Vettel-szapulás fel tud húzni, ha olyan cikkhez térek. Sajnos Alonso-val az a probléma, hogy neki rendszerint a csapatai szúrják el a VB-címeket, már ötszörös világbajnok lenne, ha nem lenne egy kis helyes német előtte. Vettelre meg most azért akadt ki mindenki, mert még az idény elején megelőzte a Webbert, aztán mindenki azóta rosszat gondol róla, pedig az versenyhelyzet volt, persze csapatutasítás volt, ezért vettelt szidják, pedig Rosbergtől ezt várták volna akkor, amikor Hamilton előtte volt. Szóval ezt a gondolatmenetet nem értem. A Ferrari-hoz visszatérve szerintem teljesen érthető volt Massa leváltása, hisz közel sem hoz olyan teljesítményt, mint a csapattársa, így legalább izgi lesz jövőre a Ferrari, mert két VB-győztes is lesz náluk, én bírom Kimit. Szóval én nem értek egyet veled.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A jövőbeni Ferrari felállásról is készül a kritika. Amúgy örülök a hosszabb gondolat menetednek. Mondtam is, hogy nem tudom reálisan nézni, mert évek óta Alonsot imádom, így Vettelért nem igazán vagyok oda. Ha őszinte akarok lenni, akkor elismerném, hogy van tehetsége, de tényleg azt kéne megnézni, ha nem csak Vettel meg Alonso, hanem mindenki ugyanolyan autóban ülne és azzal versenyezne, akkor derülne ki igazán, hogy mit tud. remélem, hogy jövőre valami új kezdődik és nem is azt mondom, hogy Alonso nyerjen, aminek örülnék, csak azt, hogy izgalmas legyen és ne legyenek ekkora különbségek, mert ez így marha unalmas. :D

      Törlés
  2. Szia. Első sorban tudni kell rólam, hogy Vetteles vagyok, illetve sosem szerettem Alonsot. Ez még a Schumacheres korszakra nyúlik vissza. Sokan azt mondják, hogy Vettel egyre jobban kezd olyan lenni, mint amilyen Schumi volt, van aki azt mondja, hogy már most rosszabb, mint ő volt. Nagyképű, arrogáns, stb.
    Talán azért kezd ilyen lenni, mert az emberek viselkedése ezt váltja ki belőle. A Forma 1-es futamok kezdnek olyanná válni,mint a Fradi-Újpest meccsek, mikor kifütyülik egymás az emberek stb. Ebben az a vicces, hogy a Barca-Real drukker nyugodtan tud egymás mellett ülni egy meccsen. Tud!
    Sebastian Vettelt nem kell szeretni, lehet utálni, de miért kell ennek hangot adni? Miért kell kifütyülni, miért nem lehet rendes, civilizált ember módjára?
    A teszt dologról csak annyit mondanék, hogy persze, hogy ki voltak akadva a csapatok senki nem tudott róla semmit, teljes csöndben tették. Majd az FIA elhallgattatta őket mondván, hogy ilyen bárkit megejthet bármikor.. A Red Bull pedig kapott az alkalmon és megejt egy ilyen tesztet, mert JOGUK van hozzá. Ezt ugyan így bármelyik csapat megtehetné..
    Massa pedig már évek óta semmit nem tud felmutatni, talán köze van ehhez a balesetének is, vagy pedig ahhoz, hogy a Ferrari már évek óta elnyomja, kötelezi arra, hogy Alonsonak segítsen stb.
    Lehet, hogy a futamok marha unalmasak lettek, de ez sem Vettel, sem pedig nem a Red Bull hibája. Igen ők tudnak autót építeni, jó a tempójuk, természetesen ők is szoktak szenvedni, mint más mégis elől vannak! Ez a többi csapat hibája, hogy egyszerűen 4 éve NEM tudják fel venni a versenyt a Red Bullal, persze ott volt 2010 és '12 amikor Vettelnek bizony igen csak meg kellett küzdenie azért a világbajnoki címért, de ő ott volt, küzdött és végül győzött!
    S mint az előző kommentelő én sem tudok egyet érteni veled, és ez nem azért van, mert egy elvakult Vettel szurkoló vagyok, hanem mert tények vannak a fordítottjára..
    Lásd Niki Lauda tegnapi nyilatkozata..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem kell egyetérteni és pont ez a jó. az egyik legtöbb reakciót kiváltó bejegyzésem, így örülök neki.
      Először is, nem azzal volt a bajom, hogy a RB is tesztelt, hanem ők hisztiztek azon a legjobban, hogy más miért tesztel....tehát, akkor, bajuk volt a teszttel, akkor miért csinálják ők is ezt? Ez olyan, mikor kijelentem, hogy nem szeretem a pizzát, de eszek mégis, mert most már mégis szeretem vagy mi?
      A Massás eset, tisztában vagyok, hogy elnyomják, de nehogy már pl. a mostani futamon is Alonsonak segítsen! Alonso lerajtolta őt és még sok embert, de a Massa újfent nem mutatott semmit, ne értsd félre, a Massa az egyik kedvencem még, de így akkor sem teljesen igaz.

      Törlés
    2. Igazából azt nem értem, hogy miért kell itt a teszten lovagolni.. Na de mindegy is. Nem érthetünk egyet!
      Massa úgy járt, ahogy szeretem, mert jó versenyző volt, és most is tudna, de talán a Ferrari nem nagyon engedi, hogy villantson.. Ki tudja, hogy mi áll a háttérben..
      Nem értek abban viszont egyet a lentebb említettben, hogy Vettel NEM dolgozik meg a nyeréséért! Igenis megdolgozik érte, és ott van tesz érte! Tudna ő győzni egy rosszabb autóval is ahogyan győzött is! Elismerem, hogy Alonso remekül szokott rajtolni, de a Szingapúri rajtja, mint valami meg tervezett kabaré volt.. Talán így is volt, kitudja.. Nem hiába lett ő a második, mivel a Mercik nem mennek jól.. Sajnos!
      Räikkönen pedig.. Neki is nagy mázlija, épp hogy véletlenül fel ért a dobogó harmadik fokára!

      Törlés
    3. Mi az, hogy tervezett meg, hogy mázlija volt? Hogy lehet valakinek akkora mázlija, hogy a 13. helyről rajtolva 3.? Ezt te sem gondoltam komolyan...:D

      Törlés
  3. Én nagyon szerettem Vettelt , sokáig a kedvencem volt, viszont mostanra kicsit kezd elegem lenni abból, hogy mindig ő győz. Abban egyetértek az előttem szólóval, hogy ez nem a Red Bull hibája, és nem is Vettelé, hanem a többiek nem képesek olyan autót építeni, ami versenyképes lenne.. Mégis ennek ellenére Alonso és Raikonen is a kevsébe jó autójukkal megközelitik Vettelt. Arra én is kíváncsi lennék, hogy ha Raikonen, Alonso, Vettel, Hamilton (most csak őket említem) azonos autóban ülnének melyikük lenne a jobb, mert nem vagyok annyira biztos benne, hogy Vettel. Igaz, hogy Webbernek is olyan autója van, de azt nem tudhatjuk, hogy beállításokban mennyire is tér el a Vettelétől. Talán az sem véletlen, hogy Webber elhagyja a forma 1-et, nem csodálkoznák azon, ha pont azért menne el, mert Vettelt sokkal jobban támogatták, még akkor is mikor ő is versenyben volt a világbajnoki címért. Massa a balesete óta nem a régi, biztos hatalmas trauma volt számára, ami lehetetlen szinte feldolgozni, és láthatólag nem is sikerült. Ebben a helyzetben szüksége lett volna a csapata támogatására, de ők is csak elnyomták. A következő évet már nagyon várom, remélem több izgalmat fog tartogatni számunkra, mint a mostani. Raikonen és Alonso érdekes felállást fog képezni, biztos rengeteg feszültség lesz köztük, mert mint ahogy írtad nem tűri azt, hogy mások megmondják neki, hogy mit csináljon. Vettel tény hogy jó pilóta, de a többi csapatnak tennie kellene, hogy ne legyenek ennyire unalmasak a versenyek, mert ha mindig egy valaki győz, már nem lesz értelme nézni, és aki Vettel rajongó (mint én is voltam) megúnja ezt, mert autóversenyzést akar látni, és nem azt, ahogy valaki elől megy a többi meg kullog utána. Mondjuk az én véleményemet nagyjából ismered az egészről, mert sokat szoktunk beszélgetni az egészről :P.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na igen. Felőlem nyerjen a Vettel, de akkor dolgozzon már meg érte! Most nem csinál semmit, amiről persze nem ő tehet, megnyerte az edzést, de akkor is.
      Ismerem, az igaz. És persze, én sem örülnék, ha Alonsot kiutálnák és kifütyülnék, én sem teszem, ha a Vettel nyer, és annak sem örülök, ha kifújogják, mert ezt nem így kéne.
      Nekem lenne egy sorrendem az azonos autóval kapcsolatban, de nem akarok semmit mondani. Jövőre Kimi és Alo köztt kiderül. A Webberes témára meg, valószínűleg azért is nem nyomja az autót, emrt minek, úgysem nyerhet, emrt nem engedik neki. nem véletlenül száll ki....amúgy az nem tűnt fel senkinek, hogy nem csak a szurkolók, hanem a versenytársak sincsenek oda Vettelért? Nem bántásból, de pl. anno Alonsot meg a Schumit sem utálták és tény, hogy a Schumi nem volt ekkora nagyképű ember....mondjuk a mostani futamról meglepő véleménnyel leszek, amire sztem se te, se senki nem számít ezek után. :)

      Törlés
    2. Igen ha Vettel az élől rajtol már ott is marad, tény hogy gyors, de azt is észrevettem korábban, hogy ha hátrébb indul már nem biztos, hogy első lesz, nem tud úgy taktikázni, ő csak beül szépen a kocsijában és elvezet a végéig, mert túl gyors a kocsija, de éles versenyben azért nem kimagasló már annyira. Tény hogy jó pilóta, de Alonso, Raikonen és Hamilton is ugyanolyan jók (azért említem mindig őket, mert szerintem ők vannak kb egy szinten versenyzésileg és tehetségebn egyaránt), csak az autójuk kevésbé jó. Shumit én kifejezetten szerettem, de nem kellett volna visszatérjen. Webbernek szerintem ott ment el az egésztől a kedve, mikor (amit már említettem) versenyben volt a VB címért, mégis ugyancsak Vettelt nyomták előre, hát ezekeután nekem is elgem lenne a csapatból és Vettelből egyaránt. Az emberekkel meg az a baj, a kifütyülésből kiindulva, hogy akit nem szeretnek, azt sokan egyből utálják, vagy leszólják, pedig biztos nem a két szemééjért jutott el valaki odáig ahova, és itt nem konkrétan Vettelre gondolok, hanem mindenkire.

      Törlés
    3. Naja, ők vannak vele egy szinten. Viszont, ha belegondolsz, akkor megvan, hogy a Vettel, miért nem olyan gyors éles helyzetben. Majdnem egész életében gyors kocsikat vezettett és állandóan elől volt, így nem volt hol és min gyakorolni az előzést és a taktikázást. Alonso, kimi és Hamilton még olyan csapatban is versenyzett, ahol küzdeni is kellett. :)

      Törlés
    4. Hát ja, mondjuk Vettel még a Torro Rossonál ikor volt, akkor látszott rajta, hogy küzdött, és akkor tényleg elismertem a tehetségét, meg még utána való években is, de mostanra ez így nagyon unalmas.

      Törlés

Rólam

Rólam
Üdv kedves idegen! Ez az oldal a kritikák világába reppent téged, ahol találsz véleményt sorozatokról, filmekről, zenékről és könyvekről is. Emellett napi szinten osztok meg bulvárhíreket és egyéb gondolatokat. Ha kíváncsi vagy a véleményemre, akkor tarts velem! click here →

Látogatók

Cikkajánló

Kiemelt bejegyzés

Eurovision 2018 - Mennyi esélye van az AWS-nek?

Már közel két hónapja annak, hogy eldőlt ki képviseli hazánkat az idei Eurovíziós dalfesztiválon. A lisszaboni elődöntőre az AWS-t küldték ...