Megan Leavey (2017) - Igaz történet alapján

Teljesen véletlen találtam rá a Megan Leavey című mozira, amely egy katona hölgyről és a kutyájának történetéről szól. Tény és való, le lehet venni a lábamról bármivel, aminek hasonló sztorija volt, de ezt imádtam, főként azért, mert nem szomorú véget kapott a film. Kate Mara tündökölt a szerepében, Tom Felton feltűnése pedig csak segíteni tudott azon, hogy azonnal megszeressem az alkotást.


A történet ott kezdődik, hogy Megan egy züllöt lány, akinek fogalma sincs, hogy mit kezdjen az életével. A szülei elváltak, az anyja egy új pasira tett szert, akivel nem jön ki. Ekkor dönt úgy, hogy csatlakozik a tengerészgyalogsághoz. A kiképzésen kiemelkedően teljesít nő létére, ám egy este zűrbe keveredik. Ennek a következménye az lett, hogy a kutyák ketreceit kell takarítania. Itt jön rá, hogy szeretne csatlakozni a kutyás alakulathoz. Végül meg is kapja Rex-et, a bombakereső ebet. Szoros barátság alakul ki köztük, annak ellenére, hogy az állat nagyon nehéz eset. A kiképzés után Irakban kötnek ki, ahol óvaintik őket az emberektől, hiszen háború dúl az országban. A páros egy nap megsérül a karcmezőn, ám mégis folytatják a keresést. A lány végül sebei miatt távol kerül Rextől, akivel hetekig nem találkozik. 


A történet végén Megan Rex örökbefogadási jogaiért harcol. A film sok mindenre felhívja a figyelmet és komoly témákat vesz elő, mint például a háborús helyzet, vagy a bombakereső kutyák fontossága a harcmezőn. Mivel igaz történet, így még jobban beleélheti magát az ember. A háborús jelenetek hihetőek és valósághűek, nem éreztem semminek hiányát. Különösen tetszett az, hogy nem egy erős és kigyúrt hölgyet választottak ki. Ez is azt mutatja, hogy nem kell leírni egy nőt sem. Kate Mara, aki megkapta Megan karakterét, tökéletesen hozta az elején kissé zűrös, később pedig az erős katonát. 
A film során Tom Felton is fontos szerepet kapott. Dean szintén egy bombakereső kutya gazdája volt, aki sokat segített Megannek az útja során. Szerettem a karaktert, a színészről nem is beszélve. 

A mellékszereplők kiválasztására sem lehet panasz, bár mivel nem ismertem az eredeti sztorit, így nem sok rálátásom volt arra, milyennek is kellene lenniük. Nekem így megfelelt mind a színészek, mind az egész film. Nem volt se túl drámai, se túlerőltett.

Értékelés: 10/10. A bejegyzés inkább egy leírásra, illetve ajánlóra hajaz, mintsem kritikára, de kötelezőnek éreztem írni róla, hamár egyszer megnéztem. Imádtam minden egyes mozzanatát és bátran ajánlom mindenkinek, aki szereti a kutyás filmeket. Ne aggódjatok, nem szomorú a vége, tehát nem kell egy Marley és én feelingre gondolni és zsebkendőtömeggel bekészülni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rólam

Rólam
Üdv kedves idegen! Ez az oldal a kritikák világába reppent téged, ahol találsz véleményt sorozatokról, filmekről, zenékről és könyvekről is. Emellett napi szinten osztok meg bulvárhíreket és egyéb gondolatokat. Ha kíváncsi vagy a véleményemre, akkor tarts velem! click here →

Látogatók

Cikkajánló

Kiemelt bejegyzés

Eurovision 2018 - Mennyi esélye van az AWS-nek?

Már közel két hónapja annak, hogy eldőlt ki képviseli hazánkat az idei Eurovíziós dalfesztiválon. A lisszaboni elődöntőre az AWS-t küldték ...