Insurgent - 2015

Azt hittem, hogy nem lehet még egy olyan filmet elkészíteni, mint a Beavatott, de tévedtem. A második rész képes volt mindarra, amire az elődje. Izgalmas volt, érzelmes és persze meglepetésekkel teli, legalábbis annak, aki nem olvasta a könyvet. Azt még nem tudom megállapítani, hogy jobb lett-e, mint a Divergent, ahhoz még párszor meg kell néznem, de egy biztos, elérte azt a szintet. A továbbiakban spoileresen folytatom!


A történet ott folytatódott, ahol abbamaradt. A főhőseink megszöktek a vonaton. Végül a barátságosaknál kötöttek ki, de tudjuk, hogy egy bátor vagy bármely másik csoport tagja, nem fog beleilleni oda, főleg nem a bátrak. Nem igazán volt világos, hogy Peter miként került közéjük, de a végén sikerült rájönnöm. A film lényegében arról a dobozról szólt, amit Tris szüleinél találtak és még az alapítók hagyták a későbbi generációra. Eközben zajlottak a harcok. A Barátságosakhoz betörtek a Bátrak, hogy Elfajzottakat keressenek, Trisék megszöktek tőlük, majd a lány életcéljává vált, hogy megölje Jeaninet. A nőnek mindenképpen egy olyan Elfajzott kell, aki ki tudja nyitni a dobozt, ugyanis mind az öt próbát teljesítenie kell az adott személynek. Természetesen Tris az, aki 100%-ban ilyen ember, így megfenyegette a lányt, hogy megöli a szeretteit, ha nem adja fel magát. Mivel Tris mindig is önfeláldozó marad a lelke mélyén, így nem kellett sokat győzködni, hogy elmenjen a Műveltekhez és Jeaninehez. Innen már számítani lehetett a dolgokra, Tris kinyitja a dobozt és persze megtudjuk, hogy mit is rejt az. Kiderül, hogy nem is ők az egyedüli emberek, akik a háború után maradtak, hanem ők csak egy tesztet teljesítettek.


Mivel én nem olvastam a könyveket, így nagyon sok újdonságot és meglepő dolgot nyújtott a mozi. Természetesen Shailene-ben nem csalódtam, egy részletben azt is megmutatta, hogy gonosznak is nagyon beillene, viszont az egész lénye csodálatra méltó. Hihetetlen, hogy a The Secret Life óta milyen fejlődésem ment keresztül. Nagyon megszerettem a lányt, ahogy Theo is belopta magát a szívembe. Mind a színész, mint a karakter nagy változásokon ment át. Sokkal jobban bele tudta magát élni a szerepbe és így utólag visszanézve, nem volt neki olyan idegen a karakter, ráadásul a kémia is sokat fejlődött közöttük. 

Őszintén nem tudnék sok rosszat mondani a filmről, hiszen már az első részt is agyon dicsértem. Nem mondanám, hogy meglepődtem azon, hogy Peter végül melléjük állt, bár én abban a hitben éltem, hogy Caleb lesz a megmentő, de persze az úgy túl egyszerű lett volna. Érdekes volt látni, hogy őt is elviszik. Kíváncsi leszek, hogy a következő részekben mi történik majd még vele. A rész közepe fele elkezdtem megszeretni Petert. Mondanom sem kell, hogy főleg a dumája az, ami megfogott. Hatalmas arc a srác és örülök, hogy az első részben való mellékszerepe után végre teret engedtek neki.

Természetesen Kate Winslet továbbra is hozza a tehetséges színésznő formáját, bár nem hiszem, hogy a karaktert sokan kedvelnék, valahol benne is ott voltak az érzések. Mivel ugye nem olvastam a könyvet, így nem tudom, valóban meghalt, vagy csak úgy tettek, hogy ezt higgyük. Én abban a hitben maradok, hogy meghalt és remélem meglepődök. Persze az, hogy Evelyn ölte meg nem volt meglepő. Látszott a nőnek a szemében, hogy valamit forral és ennek szerintem lesz még következménye. 

Értékelés: 10/10. Összességében tehát nem tudok belekötni a filmbe. Persze sok bakit véltem felfedezni, de nem hiszem, hogy van film, amiben senki nem vesz észre semmi hibát. Már most várom a következő részt, ami sajnos csak jövőre kerül a mozikba. Arról meg ne is beszéljünk, hogy az utolsó rész csak 2017-ben jön, mert nem hiszem, hogy nyugodtan tudok várni addig. 

1 megjegyzés:

  1. Nekem annyira nem tetszett, A beavatott sokkal jobb volt nála. Szerintem kicsit unalmasra sikeredett az előző részhez képest. Csupán az első részt olvastam el, és így hogy már láttam A lázadót, nem valószínű, hogy ennek ellenére is elolvasom, de szerintem nem sokat vesztek vele, a film jobbnak bizonyult. Igazság szerint én is bírom Petert és sejtettem, vagy inkább csak reméltem, hogy átáll végül hozzájuk.

    VálaszTörlés

Rólam

Rólam
Üdv kedves idegen! Ez az oldal a kritikák világába reppent téged, ahol találsz véleményt sorozatokról, filmekről, zenékről és könyvekről is. Emellett napi szinten osztok meg bulvárhíreket és egyéb gondolatokat. Ha kíváncsi vagy a véleményemre, akkor tarts velem! click here →

Látogatók

Cikkajánló

Kiemelt bejegyzés

Eurovision 2018 - Mennyi esélye van az AWS-nek?

Már közel két hónapja annak, hogy eldőlt ki képviseli hazánkat az idei Eurovíziós dalfesztiválon. A lisszaboni elődöntőre az AWS-t küldték ...