5 kedvenc sorozatom, amitől idén búcsút kell vennem

Számomra az idei év sorozatok terén siralmas sajnos. Nem elég, hogy szinte egy újoncot sem bírok nézni - mert nem találok értelmeset -, még öt régi kedvencemtől is búcsút kell vennem. Mi ez, ha nem a világ vége?
Mint tudjátok, nagy rajongója vagyok a The Vampire Diaries-nek, aminek a sorozatzárójáról itt írtam, a Switched at birth-nek, amiről hamarosan érkezik egy összegzés - amint kapok feliratot az utolsó részhez -, illetve ott van még a Teen Wolf, a Pretty Little Liars és a Reign. Ezek után senki sem mondhatja nekem, hogy ne legyek szomorú és nosztalgiázzam egész évben. 


Mivel a Vámpírnaplókról már korábbi kifejtettem a véleményemet, így csak egy rövid gondolat erejéig emlékszem meg róla ebben a cikkben. A The Originals fejlődését láttán, rájöttem, hogy tényleg igaz: az első két évad volt az igazi. Ahogy lenyugodtak bennem a kedélyek a finálé után, úgy jöttem rá, hogy Elenának bizony Stefan mellett lett volna a helye. Persze úgy nem tudják meglépni ezt az egész halál dolgot, vagy csak nem jön ki jól, nem tudom. Addig volt feszült és szenvedélyes a kapcsolata Damonnel, amíg nem voltak együtt. Aztán jött a bumm, a kötődés és a többi zagyvaság, ami miatt már én is eltávolodtam tőlük kicsit. Ennek ellenére hiányozni fog az egész sztori és, ha időm engedi, akkor mindenképp újranézem elejétől a végéig, de a sorozat egyelőre csak az emlékeimben marad meg és raktározom el. Még ülepednie kell. 

Ahogy a vámpírok története, úgy a Switched at birth, azaz az Elcserélt lányok szériája is véget ért, méghozzá a múlt héten. Természetesen, ahogy írtam, érkezik róla majd egy kis szösszenet, de még nem találtam hozzá megfelelő feliratot, hogy kiélvezhessem a sorozatzáró epizódot. Annyit elmondhatok azonban, hogy, mint a legtöbb szériánál, itt is az első két szezon volt a meghatározó és a minőségi. A későbbiekben sajnos sok komolyabb témába belevágták a fejszéjüket, de véleményem szerint ezek közül számosat nem fejtettek ki eléggé, hogy jelentése is legyen és segítsen azoknak, akik esetleg ugyanezen estek át. Szükség volt mindegyik témára, ez biztos, viszont jobb megoldásokat kellett volna találni ezek taglalására.

A Reign követi őket a sorban, amelyből már csak pár rész van a sorozat lezárásáig. Itt különösen örülök, hogy végül beleszőtték a történetbe Francis halálát és hűek maradtak a történelemhez, mert ez így az igazi. Az első évad mindent felülmúl, ezt bármelyik rajongó megmondja, ám a király halála után sem tört meg a lelkesedésem és pár rész elteltével rájöttem: ezt így is lehet élvezni. Azóta már a 4. szezonnál tartunk, ami szerintem csoda, hiszen sokáig húzta a nézettségcsökkenés ellenére is. Ami az utolsó évadot illeti, imádom minden részletét. Egyetlen egy baj van csak vele, hogy ugyanannyi időt akarnak belepréselni, mint az előző háromba összesen. Érthető és világos, bár az idő gyorsan halad, mindent megmagyaráznak, tehát hiányérzetem nincs, csak tudom, hogy mennyi mindent lehetett volna még ebből kihozni. SPOILER! Ami különösen tetszik, hogy végül beleszőtték Stuart Mária halálát is, amit előreláthatólag az utolsó részbe került bele. Plusz pont érte! SPOILER VÉGE!

A Pretty Little Liars utolsó 10 része épp az éjjel premierezett, így várhatóan június végére esik a sorozat zárása. Ahogy a The Vampire Diaries-nél is, itt is túl sokáig húzták. Már-már szappanopera-jellegű lett a sztori és valótlan is. Persze, most azt mondjátok, hogy maga az első évad is az volt, ez tény, részben. Ott még úgy voltam vele, hogy vannak emberek, akik valóban ennyire gátlástalanok és őrültek, mint -A személye. Azóta viszont elfajultak a dolgok, talán jobban, mint a vámpíroknál. Sajnáltam a sorozatot egy időben, hogy miket meg nem tesznek, aztán úgy voltam vele, hogy engem már akkor is érdekel a lezárás, ha világvége lesz közben. Szerintem a legtöbb megmaradt néző is csak emiatt van még itt. Persze, a párok és a romantikus szálak még jócskán hozzádobtak és hozzá is dobnak mind a mai napig a sikerhez, de azért itt is voltak a végére már értelmetlen dolgok. Mint Spencer és Caleb. Számomra az kész vicc volt. 
Visszatérve a júniusi fináléra, természetesen érkezik majd iromány, de szerintem addig fogok még írni a hazugokról, hiszen nagy favorit volt évekig. 

Az utolsó sorozat, aminek a finálédátumát még nem tudjuk, a Teen Wolf. Nemrég fejezték be a hatodik évad második felének forgatását. Várhatóan nyáron, annak is inkább a végén lesz a premier, aztán majd valamikor lemegy a maradék tíz rész. Az öt sorozat közül talán ezt szerettem legkevésbé és nem azért, mert nem volt izgalmas. Sőt, az első évad kifejezetten tetszett, meg a harmadik, de mára már annyira sötét és komor lett az egész, hogy teljesen eltértünk az eredeti sztoritól és kaptunk egy halom misztikumot, amit körülbelül sosem magyaráznak meg kellőképpen. Várom a végét, hiszen a téli finálé simán beillett volna egy sorozatzáróval. Kíváncsi vagyok, mit hoznak össze az utolsó részekre és megkapjuk-e azt a várva-várt befejezést. 
Amúgy nem tudom, tudjátok-e, de Dylan, azaz Stiles nem valószínű, hogy végig jelen lesz a maradék epizódokban. Ez főképp a filmjének forgatása miatt történt, de ki tudja, mi zajlik a háttérben és itt főképp a történetre gondolok, amit be akarnak mutatni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rólam

Rólam
Üdv kedves idegen! Ez az oldal a kritikák világába reppent téged, ahol találsz véleményt sorozatokról, filmekről, zenékről és könyvekről is. Emellett napi szinten osztok meg bulvárhíreket és egyéb gondolatokat. Ha kíváncsi vagy a véleményemre, akkor tarts velem! click here →

Látogatók

Cikkajánló

Kiemelt bejegyzés

Eurovision 2018 - Mennyi esélye van az AWS-nek?

Már közel két hónapja annak, hogy eldőlt ki képviseli hazánkat az idei Eurovíziós dalfesztiválon. A lisszaboni elődöntőre az AWS-t küldték ...