The Vampire Diaries - Vége az 5. évadnak

A The Vampire Diaries 2009-ben indult útnak a CW csatornáján, azóta is töretlen népszerűségnek örvend. Sajnos a minőség az évek alatt alább hagyott, de még ma is van benne potenciál, amit a készítők Julie és Kevin nem igazán használnak ki. Annyi felesleges dolgot vittek bele a történetben az évek alatt, hogy sajnos sok rajongó kaszálta el a szériát, így a Pilothoz képest, amit majdnem 5 millióan néztek meg, ma már 1,6 millióra csökkent a sorozat nézettsége, legalábbis az utóbbi részek során. Bár sajnálatos dolog, a CW-nek ez is nagy dolog, hiszen így is az egyik legnézettebb szériájuk.


Az utóbbi években elég gyenge minőséget hozott a sorozat, az ötödik évadra már én sem éreztem igazán a régi érzéseket. Kevés a régi szereplő, vagy egyáltalán a szereplő. A viccek még jelen vannak, a dráma is, de már inkább unalmas, mint érdekes az egész. A Delena szálnak mindenki örült, hogy végre megtörtént, erre megint szétszedik őket, egyszer még oké, de már hatvanhatodszorra történik meg, ráadásul a finálé "csavarja" sem könnyíti meg a helyzetüket.

Valamivel jobbnak éreztem ezt az évadot, mint a negyediket, de az érzések hiányoztak, amik még ott megvoltak, így nagyjából ugyanúgy tudnám értékelni a dolgot, ám történtek olyan fejlemények, amiken el kell gondolkoznia az embernek.
A fináléban olyan színészek és karakterek tértek vissza, mint Lexi, Bonnie mamája és persze Alaric is, aki végül maradt is a 6. évadra. Oké, hogy őt visszahozták, de gyenge húzás volt az egész. Igazából már én is érzek a sorozatban sok olyan szálat, ami mér csak erőltetés, pedig mindig előkelően és elfogultan írtam a szériáról, kezdek kiszeretni belőle, vagyis inkább azt mondom, kevésbé várom a részeket.

Oké, legalább Alaricot megkaptunk, de sajnos volt, akit elvesztettünk. Én speciel komolyan azt hittem, hogy Tyler végre meghal, de még mindig itt van, ahogy Matt is, de ez már szerintem lehetetlen, hogy van ott köztük még épp eszű ember. Örülök Ricnek, de ez megint egy olyan dolog volt, hogy, ha már a színésznek nincs sorozata, akkor valami béna ürüggyel hozzuk vissza, helyette meg egy olyan embert veszítsünk el, akinek az egész sorozatot köszönhetjük.

Amúgy a finálé tetszett, voltak dolgok, amik kiszámíthatóak voltak, mint például Damon halála(?), de így is meg kellett, hogy sirassam, sajnos nem bírtam ki. Ian Somerhalder tartja a hátán a szériát, így következtetek arra, hogy valamiféleképpen jelen lesz a sorozatban és a 6. évad első fele azzal fog telni, hogy visszaszerezzék őt. Bár nem tudom, hogy fog ez menni, de ha nem jön vissza, akkor sok nézőt vesztenek, lehet, hogy még engem is. Az biztos, hogy ezt sem azért lépték meg, mert a tervben volt, hanem már egyszerűen nem tudnak magukkal mit kezdeni a készítők. Valahol a 4. évad környékén le kellett volna zárni a történetet és kész. Ez már csak időhúzás a javából. nem tudom, hogy például a Supernatural minősége hol tart, de sejtem, hogy az első évadhoz képest, abból sem tudnak sokat kihozni, ha pedig igen, akkor itt is ki kéne, mert lehet látni, hogy vannak szériák, amik már jóval több évadot is megértek és még mindig a toppon vannak.


Az utolsó néhány percről annyit, hogy Elena könnyei végre nem azok a műkönnye voltak, igazán sajnálta a dolgot, nem úgy, mint Stefant, valahogy ott meg sem rezzent. Nem tudom, hogy mi lesz Delena sorsa, de ha Elena esetleg visszatérne az érzelemmentes énjéhez, az lenne már csak az igazi időhúzás és értelmetlen döntés. Most kell meghagyni józannak és harcolnia kell Damonért, ahogy anno Stefért is tette, nem is egyszer.

Értékelés: 10/7. Még mindig elfogult vagyok a sorozattal kapcsolatban, így adtam neki egy hetest. Valószínű, hogy öt alatt kapott volna, ha nem nézném már vagy 5 éve a szériát. Sajnálom, hogy ennyire elrontották a sorozatot, Juliet kéne eltávolítani onnan és akkor kiderülne, hogy mi van még a sorozatban.

2 megjegyzés:

  1. A negyedik évadnál tényleg jobb, én annál úgy voltam, hogy sok részt nem néztem meg, csak kis idő elteltével, mert nem kötött le, unalmas volt minden része. A mostani évad az jobb volt, nem mondom,hogy annyira izgalmas,de nézhető, és vártam is a részeket valamilyen szinten. Alaric visszahozása szerintem nagyon felesleges volt,ő is azt kellett volna csinálja, mint Lexi, feláldoznia magát a barátjáért, vagyis, hogy Damon engedje át elsőre, őszintén sok értelmét nem látok az ő visszatérésének. Mattnek és Jeremynek megint nem volt túl sok szerepe, ismét csak bábuk voltak, Liz legalább karakteresebb, és most már Tyler is ember lett, eddig nem bírtam, de valahogy megkedveltem, hogy Julian megszállta a testét, jobban hozta a karaktert. Elena sírása most tényleg nem műsírás volt, Stefan halála múltkor engem sem rendített meg, egyrészt azért, mert olvastam, hogy meg fog halni, másrészt pedig, mert tudtam, hogy visszatér. Damonnál se azt könnyeztem meg, hogy meghalt, hanem ahogy elbúcsúzott Elenától, az egy annyira őszinte jelenet volt, hogy nem bírtam visszatartani a könnyeimet. Stefan és Caroline kapcsolata szerintem még fog tartogatni pár dolgot, de nekem nem tetszett az, hogy Lexi nyitotta fel a szemét, így már kiszámítható, ha Stefant és Carolinet össze akarják hozni a rendezők, jobb lett volna, ha spontán teszik meg, egy gyászos pillanatban egy véletlen csók, vagy hasonlóan, így lelőtték a "poént" úgymond. A vége olyan volt, amit még tudnak folytatni, mivel nem mutatta azt ahogy a semmibe vesznek, vagy rossz videót néztem, mert elsőre nekem úgy tűnt, mintha levágták volna a végét, azután megnéztem egy angolt, és ott is így mutattam szóval innen még bármi történhet. Ha Damont tényleg kiveszik, el is kaszálhatják a sorozatot, mert senki sem fogja nézni. Most ebben a részben éreztem legőszintébbnek a Delena szerelmet, eddig túl erőltetett volt, de most olyan igazinak látszott, és nem csak a végén,hanem az egész részben, bárén Elena helyében biztos el nem mentem volna Damon nélkül, bárki bármit is mondott volna, úgyhogy ezt se oldották meg a legjobban. Már csak azon tűnődök mi lesz a 6.évadban, mivel megint legyőzték a gonoszt. Bár én arra tippelek, hogy az a valami ami elnyelte őket, nem a semmibe vezet,hanem egy másik helyre a túlvilágon belül is, és ott talán történik még valami, esetleg visszatér egy fő gonosz a semmiből, vagy ilyesmire számítok, mert ha elkezdenek megint egy új szálat, új gonoszt találni, akkor megint elsz*arják az egész évadot, bár lehet így is elfogják, azért kíváncsian várom, mit fognak kihozni belőle.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hét igen, de szerintem, ahogy már írtam a hatodik évad eleje nem fog másról szólni, csak, hogy hogyan szerezzük vissza, ha már Stefért is annyit harcolt, akkor Damon is megérdemli. Aztán az félévadfináléba visszakapjuk Damont, na majd után leszek kíváncsi, hogy mit csinálnak az egésszel, mert, ha tovább húzzák, mint 10 rész a visszaszerzését, az megint csak uncsi lesz.

      Törlés

Rólam

Rólam
Üdv kedves idegen! Ez az oldal a kritikák világába reppent téged, ahol találsz véleményt sorozatokról, filmekről, zenékről és könyvekről is. Emellett napi szinten osztok meg bulvárhíreket és egyéb gondolatokat. Ha kíváncsi vagy a véleményemre, akkor tarts velem! click here →

Látogatók

Cikkajánló

Kiemelt bejegyzés

Eurovision 2018 - Mennyi esélye van az AWS-nek?

Már közel két hónapja annak, hogy eldőlt ki képviseli hazánkat az idei Eurovíziós dalfesztiválon. A lisszaboni elődöntőre az AWS-t küldték ...